Jak przygotować formę na lato?

Spread the love

Nie ma osoby, która podczas wakacyjnego wypoczynku na plaży nie chciałaby móc się pochwalić piękną i wysportowaną sylwetką. Za budowanie formy często jednak zabieramy się pod koniec kwietnia czy w maju. Wówczas jest już za późno, bo gromadzony przez długie zimowe miesiące tłuszcz spalić jest naprawdę trudno. Redukcję zacząć warto więc jak najwcześniej. Tym bardziej że nie potrzebujemy do tego żadnego specjalistycznego sprzętu.

Domowa siłowania

Obecnie panuje w Polsce moda na korzystanie z siłowni czy sal fitness. Jest to powód do zadowolenia, bo korzystny wpływ na zdrowie ma każdy rodzaj aktywności fizycznej. Nie każdy ma jednak czas na spędzanie czasu na siłowni. Co wtedy? Najprościej jest przygotować ją w zaciszu własnego mieszkania. Wcale nie jest do tego potrzebny złożony i wielozadaniowy atlas. Do redukcji wystarczające będą tańsze i co nie mniej istotne, zajmujące znacznie mniej miejsca urządzenia, m.in. hula-hoop, skakanka, mata do ćwiczeń, rower stacjonarny czy niedocenianie przez wielu gumy.

Rower stacjonarny

W pierwszej kolejności wskazać trzeba na rower stacjonarny. Obecnie na taki sprzęt fitness postawić może sobie każdy. Najtańsze rowery stacjonarne to bowiem koszt sięgający 200-300 zł. Niezbyt wiele, jak na sprzęt, który pomoże poprawić kondycję, a jednocześnie spalić zbędne kalorie i wzmocnić mięśnie nóg. Wszystko w domu przed telewizorem czy meczem. Absolutnie mamy tu połączenie praktycznego z pożytecznym. Podobnie działają zresztą bieżnie czy orbitreki, choć wśród tych urządzeń fitness trening na rowerze należy do najprzyjemniejszych.

Skakanka i hula-hoop

Skakanki kojarzą nam się z dziećmi. Słusznie, ale przecież każdy z nas ma w sobie coś z dziecka. Mówiąc już całkiem poważnie, trening na skakance jest niezwykle efektywny. Poprawia szybkość, koordynację ruchową oraz wytrzymałość. Regularne korzystanie ze skakanki to również gwarancja mocnych łydek, ud i pośladków.

Podobne skojarzenia daje hula-hoop. Większość nie zdaje sobie jednak sprawy z tego, że jest to również jedno z najbardziej efektywnych urządzeń fitness. Pomaga wytrenować mocny brzuch i jest gwarancją wąskiej i jędrnej talii. Poza tym trening na hula-hoop to również wiele korzyści z punktu widzenia naszego zdrowia. Koło z punktami masującymi poprawi krążenie krwi i pozytywnie wpłynie na ruchliwość stawów.

Mata do ćwiczeń

Mata sama w sobie na nic się nam przyda, a przynajmniej nie zagwarantuje zrzucenia nadmiaru kilogramów. Jest jednak znakomitym podkładem pod ćwiczenia fitness, gimnastykę czy jogę. Profesjonalne maty do ćwiczeń wykonane są z pianki PVC, dzięki czemu są wygodne, a jednocześnie izolują od chłodnego podłoża.

Gumy

Z gum korzystają przede wszystkim rehabilitanci, co nie oznacza, że nie są wykorzystywane do ćwiczeń. Z ich pomocą łatwo wzmocnić mięśnie. W związku z tym, że ich cena jest naprawdę niska, takie gumy do ćwiczeń powinny znaleźć się w każdej domowej siłowni. Choćby do rozgrzewki czy stretchingu.

Podsumowanie

Jak więc widzimy, możliwości odbycia treningu w domu nie brakuje. Wystarczy nieco zaparcia no i właściwy sprzęt. Przy regularnym treningu i przynajmniej lekkim zwróceniu uwagi na dietę, najbliższe lato może należeć do Was.

1 thought on “Jak przygotować formę na lato?”

  1. Pamiętajmy żeby nie zaczynać od razu od mocno forsujących treningów bo łatwo wtedy o kontuzję. Dobrze jest powoli przygotowywać organizm i stopniowo zwiększać wysiłek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*