Jak smażyć bez tłuszczu

Spread the love

Tłuszcze są jednymi z głównych wrogów naszego zdrowia. Im więcej tłustego jedzenia spożywamy, tym większe ryzyko zapadnięcia na poważne choroby sercowe i naczyniowe. Niektóre z nich to nadciśnienie, podwyższony poziom cholesterolu i wiele więcej. Polska kuchnia nie należy niestety do lekkich i zdrowych. Duża liczba potraw mięsnych, przygotowywanych przez smażenie, z pewnością nie ułatwia zachowania diety i zdrowych nawyków żywieniowych. Ograniczenie smażenia na patelni na tłuszczach, to jedna z dróg, aby poprawić swój stan zdrowia.

Dowiedz się jak smażyć zdrowo

Można na szczęście smażyć w sposób zdrowszy niż do tej pory, niekoniecznie wydając na to więcej pieniędzy. Klasyczne oleje rzepakowe, słonecznikowe czy margaryny do smażenia, można zastąpić na przykład olejem z wytłoczonym z oliwek. Jest to również tzw. oliwa z drugiego tłoczenia. Jaka jest różnica pomiędzy oliwą z oliwek i oliwą z wytłoczyn oliwek? Przede wszystkim odporność na temperaturę, w której można na niej smażyć. Oliwa z drugiego tłoczenia ma ją wyższą, dzięki czemu można nią zastępować w/w tłuszcze. Inna różnica może polegać na tym, że niektóre oliwy z oliwek mają gorzki posmak, który może wpływać na smak przygotowywanych posiłków.

Smaż na soli

Inny sposób na beztłuszczowe, zdrowe smażenie to smażenie na soli. Dokładnie tak. Na rozgrzaną patelnię wsyp garść soli i poczekaj, aż się roztopi. Następnie połóż na patelnię kawałek mięsa i smaż go tak samo, jak na tłuszczu. Metoda ta jest skuteczna, choć w dalszym ciągu mało popularna. Najlepiej wykorzystywać ją wtedy, kiedy posiadamy patelnię ceramiczną.

2 thoughts on “Jak smażyć bez tłuszczu”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*