Trampolina czy piłka do ćwiczeń dla dziecka? Które lepsze?

Spread the love

Zajęcia fitness to dziś bardzo popularna aktywność fizyczna. Kluby prześcigają się w wymyślaniu różnego rodzaju treningów, aby tylko zachęcić do ćwiczeń potencjalnych klientów. Nie każdy jednak może sobie pozwolić na regularne odwiedzanie siłowni, np. ze względu na brak czasu. Cena karnetów także niejednokrotnie zniechęca do trenowania w takich miejscach. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby wykonywać ćwiczenia w domu. Wystarczy tylko zakupić odpowiedni sprzęt. Jakie produkty warto posiadać?

Sport to zdrowie i wie o tym każdy miłośnik aktywności fizycznej. Trening w domowym zaciszu to doskonała okazja, aby wzmocnić mięśnie czy zrzucić zbędne kilogramy. Ponadto może być idealnym remedium na stres. Ważne jest jednak przede wszystkim to, aby dobierać ćwiczenia do własnych potrzeb i możliwości. Jedni będą bowiem preferować bardziej intensywne treningi, inni zadowolą się spokojniejszą aktywnością. Aby polepszyć swoje samopoczucie i korzystnie wpłynąć na zdrowie, warto kupić takie przyrządy treningowe jak np. trampolina czy piłka do ćwiczeń. Co należy o nich wiedzieć?

Trampolina

Trampolina fitness to produkt cieszący się coraz większym zainteresowaniem, głównie ze względu na popularność zajęć z jumpingu. Tego rodzaju aktywność jest dość wymagająca, jednak daje wspaniałe efekty – ujędrnia ciało, polepsza kondycję i zwiększa wydolność organizmu. Wbrew pozorom trampolina to już nie tylko dziecięca zabawka, to profesjonalny sprzęt treningowy, który pomoże schudnąć i wymodelować sylwetkę. Jaka powinna być dobra trampolina?

  • Trampolina fitness powinna posiadać regulowany uchwyt. To właśnie on pozwoli zachować równowagę podczas dynamicznych ćwiczeń w rytm muzyki.
  • Elastyczna i wytrzymała mata to podstawa w przypadku trampolin fitness. Najlepiej zdecydować się na matę wykonaną z amerykańskiego tworzywa PE mesh.
  • Do wyboru są trampoliny z tradycyjnymi sprężynami lub grubymi gumami. Jeśli ktoś wybierze trampolinę sprężynową, wówczas powinien zwrócić uwagę, aby sprężyny były osłonięte.
  • Dobra trampolina fitness powinna być solidna, dlatego warto przyjrzeć się grubości rurek tworzących konstrukcję. Przed zakupem dobrze jest także sprawdzić nośność urządzenia, czyli maksymalną wagę użytkownika. Ćwiczenie na źle dobranym sprzęcie może spowodować kontuzję!

Piłka do ćwiczeń

Osoby preferujące bardziej spokojny trening, powinny zdecydować się na zakup piłki do ćwiczeń. Trening z tym prostym przyrządem pozwoli nie tylko odprężyć się czy spalić kalorie, ale także wzmocni mięśnie głębokie odpowiedzialne za prawidłową postawę. Piłka do ćwiczeń sprawdzi się w takich aktywnościach jak joga, pilates, aerobik czy ABT. Jak wybrać ten produkt, aby spełnił swoje zadanie?

Do wyboru są piłki z PCV lub ABS. Te pierwsze to najbardziej tradycyjne modele, najtańsze, ale też ich przebicie w trakcie treningu może spowodować uraz. W przypadku piłek PCV poleca się te o grubej gumie. Piłki ABS ze specjalnej pianki są droższe, ale bezpieczniejsze, bowiem po przebiciu powietrze uchodzi z nich bardzo wolno. Dobra piłka do ćwiczeń powinna być też dobrana do wzrostu użytkownika. Na stronach producentów najczęściej można znaleźć specjalne tabele, w których danemu wzrostowi przypisana jest konkretna średnica piłki. Rozmiar piłki można także sprawdzić, wykonując prosty test. Wystarczy na niej usiąść. Kąt pomiędzy udem a podudziem powinien wynosić 90 stopni.

Zajęcia fitness to doskonały sposób na poprawę kondycji i zrzucenie zbędnych kilogramów. Nie trzeba jednak uczestniczyć w treningach grupowych w klubie – wystarczy zakupić odpowiedni sprzęt do domu. Bardzo przydatna może okazać się trampolina czy piłka do ćwiczeń. Pierwsze rozwiązanie to najlepszy wybór dla osób lubiących intensywne treningi, natomiast piłka przyda się miłośnikom spokojniejszej aktywności fizycznej.

1 thought on “Trampolina czy piłka do ćwiczeń dla dziecka? Które lepsze?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*