Obszar e-zdrowia i telemedycyny rozwija się obecnie wyjątkowo szybko. Rozwój technologii i dodatkowo pandemia covid-19 spowodowały, że wielu managerów placówek medycznych zaczęło sięgać po nowe rozwiązania.
E-recepty, e-skierowania i e-zwolnienia lekarskie na dobre zadomowiły się z polskiej służbie zdrowia. Placówki medyczne coraz chętnie poszukują kolejnych rozwiązań, które usprawnią proces leczenia i obsługi pacjenta.
Jednym z najpilniej poszukiwanych rozwiązań są systemy zabezpieczające telefoniczną obsługę pacjenta. Potrzeba podnoszenia standardów pracy rejestracji telefonicznej jest związania z chęcią optymalizacji kosztów i zwiększenia zysków, które za pośrednictwem rejestracji generuje placówka.
Zwiększanie liczby udzielanych świadczeń i zminimalizowanie strat spowodowanych absencją pacjentów – to obecnie główne cele stawiane przed rejestracją. Właścicielom placówek medycznych coraz częściej zależy również na tym, by pacjent czuł się komfortowo i w każdej chwili mógł skorzystać z telefonicznego kontaktu z rejestracją.
Telerejestracja to rozwiązanie, które wspiera te cele i pozwala na szybkie uzyskanie satysfakcjonujących efektów, bez konieczności zwiększania zatrudnienia na poziomie rejestracji.
Medyczna Rejestracja, z myślą o tego typu placówkach, przygotowała rozwiązania, które pozwalają na lepsze zabezpieczenie obszaru telefonicznej obsługi pacjenta.
Dzięki zewnętrznemu wsparciu, placówka zyskuje sprawnie działającą rejestrację, z usług której skorzysta każdy potencjalnie zainteresowany pacjent.
Kto skorzysta na zewnętrznej rejestracji najbardziej?
– prywatne gabinety – dla których cenny jest każdy umówiony pacjent
– przychodnie POZ – w których poranne natężenie połączeń uniemożliwia wykonywanie innych obowiązków
– placówki odnotowujące skargi pacjentów na obsługę rejestracji – w tym przypadku będą to korzyści wizerunkowe
– placówki z wysokim procentem pacjentów nieobecnych podczas wizyty – dla których każde „okienko” to realna strata.
Dodatkowo warto wspomnieć, że telerejestracja zabezpieczy dodatkowe działania takie jak: telefoniczne potwierdzanie wizyt, prowadzenie listy oczekujących pacjentów, niwelowanie luk, monitorowanie płatności.
Czy zatem jest to rozwiązanie które pozwala na rezygnacje z zatrudnienia pracowników? W wielu przypadkach tak. Warto jednak wcześniej skorzystać z konsultacji z doradcą, który po zapoznaniu się z sytuacją placówki, zarekomenduje najlepsze rozwiązania.